Dünya genelindeki orman okulları, çevresel eğitim ve sürdürülebilirlik konularında önemli bir rol oynamaktadır. Bu okullar, öğrencilere doğanın değerini anlatmanın yanı sıra, doğal kaynakları koruma ve sürdürülebilir bir gelecek için sorumluluk alma konusunda da önemli bir işlevi yerine getirirler.
İllinois Üniversitesinde Çocuk Doğa etkisi araştırmasına göre DHEB problem olan çocuklarda semptomlarda azalma olduğu görülmüştür. Bu çocukların stress seviyelerinin daha düşük olduğu ve genel sağlık durumkarının daha iyi olduğu gözlenmiştir. Bu çocukların öz saygısının arttığı ve başkalarının sınırlarına saygı duymak konusunda becerilerinin geliştiği gözlenmiştir.
Amerikan Çocuklar ve Doğa Ağının çalışmasına göre doğada zaman geçiren çocukların doğa sevgisi kazanmada avantajlı oldukları ve doğal kaynakları korumaya yönelik bilinçlerinin arttığı gözlenmiştir.
Çocuklar doğada bilişsel açıdan da pek çok şeyi deneyimler ve hızlı gelişirler. Stratejik düşünme becerileri, problem çözme becerileri doğada hızla gelişir.
Ulusal Park Hizmeti ve Ulusal Çocuk ve Doğa Ağı işbirliği ile yapılan araştırmada doğada zaman geçiren çocukların fiziksel olarak daha aktif oldukları ve fiziksel hareketlilik içinde bulundukları ve dolayısıyla obezite riskinin azaldığı görülmüştür.
Avustralya Çocuk ve Doğa vakfı araştırmasına göre doğada oynayan çocukların yaratıcılığın daha güçlendiği ve problem çözme becerilerinin daha arttığı görülmüştür.
Orman okulları dünya genelinde çeşitli ülkelerde bulunmaktadır. Bu okulların yaygınlığı , doğal çevreyle etkileşimli eğitimin öneminin artmasıyla birlikte giderek artmaktadır. Bu okulların önemini artıran bir başka önemli nokta da giderek artan teknoloji ile şehirlerde betonlar arasında yaşayan insanların değişen ihtiyaçlarıdır. Orman okulları, çoğunlukla kırsal alanlarda veya doğal parklarda bulunsa da, bazı şehirlerde de bulunabilmektedir. İşte dünyadaki bazı orman okulları ve bu okulların bulunduğu ülkelerden bazıları:
Waldorf Okulları (Almanya): Almanya’da başlayan Waldorf eğitim modeli, doğa ile iç içe eğitim felsefesine sahiptir. Bu okullar genellikle kırsal alanlarda bulunmakla birlikte, birçok büyük şehirde de şubeleri bulunmaktadır.
Forest School (İngiltere): İngiltere’de yaygın olan Forest School modeli, öğrencilere doğal çevre içinde öğrenme fırsatı sunar. İngiltere’nin birçok yerinde bulunan bu okullar, çocukların doğayı keşfetmelerine ve öğrenmelerine olanak tanır.
Green School (Endonezya): Bali’de bulunan Green School, sürdürülebilirlik ve çevre dostu eğitim konusunda öncü bir okuldur. Yeşil okul binası ve açık hava sınıflarıyla bilinir.
Bush School (Avustralya): Avustralya’nın çeşitli bölgelerinde bulunan Bush School’lar, çocuklara doğal çevre içinde eğitim sunar. Bu okullar, yerel ekosistemleri ve doğal kaynakları öğrenmeyi teşvik eder.
Nature School (Kanada): Kanada’da birçok doğa okulu bulunmaktadır. Özellikle British Columbia eyaletinde, çocuklara doğal yaşamı keşfetme ve doğa etkinliklerine katılma fırsatı sunan birçok Nature School bulunmaktadır.
Outdoor Education Centers (ABD): Amerika Birleşik Devletleri’nde, çeşitli eyaletlerde açık hava eğitim merkezleri bulunmaktadır. Bu merkezler, okullar ve topluluklar için doğa etkinlikleri ve açık hava programları düzenler.
Bu, dünyadaki orman okullarının sadece birkaç örneğidir. Her ülkede farklı isimler altında ve farklı eğitim modelleriyle birçok orman okulu bulunmaktadır. Bu okulların ortak amacı, öğrencilere doğayı keşfetme, çevreye duyarlılık geliştirme ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık oluşturma üzerine odaklanmalarıdır.